International hospitality management
Genveje
Uddannelsens opbygning
Top up-uddannelsen i international Hospitality Management tager 1½ år og er fordelt på 3 semestre.
1. semester fokuserer bl.a. på økonomi i form af budgetter, kalkulationer og yield & revenue management.
Du får værktøjer indenfor ledelse med fokus på selvledelse og anvendelse af ledelsesværktøjer, der retter sig mod personalestyring, -ledelse og udvikling.
Derudover vil du i løbet af semestret komme til at arbejde med afklaring af dine kompetencer, så du kan blive klar til din kommende karriere.
2. semester har særligt fokus på arbejdet med værtsskab, kultur- og gæsteforståelse. Du vil arbejde med temaer som f.eks. kulturforståelse, brancheforståelse samt organisationskultur.
Et af de store omdrejningspunkter på semestret er strategi, hvor du får en forståelse af branchens strategiske udfordringer.
Du bliver desuden klædt på til at kunne vurdere udviklingsmuligheder for hospitality virksomheder og til at kunne udvikle nye markeder og koncepter.
Semestret indeholder også et valgfag, hvor du får mulighed for at fordybe dig i et område der er særligt interessant for dig.
3. semester består af praktik samt et afsluttende bachelorprojekt. Projektet er tværfagligt og skal udarbejdes i samarbejde med din praktikvirksomhed.
Undervisningen er praksisorienteret og foregår som en kombination af klasseundervisning med opgaver, gruppeprojekter, workshops, studiebesøg, gæsteforelæsninger, virksomhedsbesøg og samarbejde med virksomheder.
Undervisning på bade dansk og engelsk
På 1. semester er undervisningen på dansk og på 2. semester er undervisningen på engelsk.
Gennem hele uddannelsen vil du møde undervisningsmateriale på både dansk og engelsk.
Se uddannelsens studieordning, semesterbeskrivelser og øvrige dokumenter.
Semesteroversigt
Medarbejder- og organisationsudvikling (12 ECTS)
Virksomhedsdrift (13 ECTS)
Employability (5 ECTS)
Hospitality and hosting (14 ECTS)
Strategic value creation (11 ECTS)
Elective module (5 ECTS)
Vær opmærksom på, at der på 2. semester vil blive undervist på engelsk.
Praktik (15 ECTS)
Bachelorprojekt (15 ECTS)
Praktik
Dit praktikforløb er af 3 måneders varighed.
- Praktikken finder sted på 3. semester.
- Du er selv ansvarlig for at finde en praktikplads.
- Praktikperioden er ulønnet og SU-berettiget.
Praktikperioden på uddannelsen International Hospitality Management er din chance for at få prøvet din nyerhvervede viden af i den virkelige verden, hvor du får mulighed for at varetage samme opgaver som en færdiguddannet.
Du udvikler dig både fagligt og personligt under praktikperioden og får et godt billede af, hvad du vil med din uddannelse, når du er færdig.
Teori og praksis går hånd i hånd
Dine erfaringer fra praksis er meget værdifulde, når du skal ud på jobmarkedet efter endt uddannelse. Du har ikke bare læst en masse teorier, men du har rent faktisk prøvet at arbejde inden for det område, som din uddannelse sigter mod.
En praktikplads er desuden en enestående chance for at udvide dit netværk i erhvervslivet og er ofte en direkte vej ind på arbejdsmarkedet efter studiet.
Du har også mulighed for at tage din praktik i udlandet.
Du kan altid finde annoncerede praktikmuligheder på jobportalen. Ud over studiejobs og dimittendjobs indeholder jobportalen også praktikmuligheder annonceret direkte til dig.
Praktikfaktaark
Har du helt styr på, hvad det egentlig er, du kan tilbyde din kommende praktikvært?
Find dit praktikfaktaark og bliv helt skarp på dine kompetencer, når du skal ud og søge praktikplads.
Praktikportalen
Dit praktikophold administreres i Praktikportalen.
I praktikportalen kan du bl.a. ønske praktikpladser, kommunikere med praktikstedet, se praktikrelevante dokumenter, m.m.
Hvis du starter i praktik, men praktikken bliver afbrudt eller ikke kan godkendes som gennemført, risikerer du at modtage et varslingsbrev om udmeldelse, fordi du kun har ret til én praktikplads pr. praktikforløb, jfr. Eksamensbekendtgørelsens § 5
Af varslingsbrevet vil fremgå en mulighed for at søge om dispensation til en ekstra praktik, hvis du kan dokumentere, at der foreligger usædvanlige forhold. Læs mere om Dispensation
Det samme gælder, hvis du ikke finder en praktikplads inden for de tidsfrister, der er fastsat på din uddannelse. Det er derfor vigtigt, at du i god tid kontakter uddannelsen for at få hjælp til praktikplads-søgning, hvis du har svært ved at finde en praktikplads på egen hånd.
Hvis din praktik er godkendt og du derfor er blevet indstillet til praktikeksamen, kan der ikke dispenseres til ny praktik trods brugte eksamensforsøg.
Praktikvejledning
Kontakt din praktikkoordinator

To vejledere
I praktikken har du både en vejleder på dit praktiksted og en vejleder fra uddannelsesinstitutionen. De følger og vejleder dig begge to i de 3 måneder, du er i praktik.
Din praktikvejleder på UCL fremgår her på siden mens du først får tildelt en vejleder på dit praktiksted, når din praktikaftale foreligger.
Internationale muligheder

3 muligheder for at rejse ud
- En praktikperiode i udlandet
- Et udlandsophold i forbindelse med et valgfag
- Et engelsksprogede forløb på UCL
International vejledning
International koordinator

Internationalt team
Kontakt Internationalt team, hvis du har behov for råd og vejledning om praktiske og administrative spørgsmål som f.eks. ansøgning og stipendier.
Du kontakter Internationalt team ved at oprette en sag via service.ucl.dk, hvor du vælger Studieservice => Mit Studieforløb => Udlandsophold.
Hjælp og vejledning
Studievejldning

Træffetider
Studievejlederen på international hospitality management træffes efter aftale.
Straks-vejledning på Seebladsgade
Mandag-torsdag fra 11.30-13.00
Lokale A1.10.
Specialpædagogisk støtte (SPS)

Træffetider
SPS står for specialpædagogisk støtte og er et tilbud til dig, der har en psykisk eller fysisk funktionsnedsættelse.
Du kan træffe din SPS-ansvarlige efter aftale.
Kontakt Rie via mail eller telefon.
Info om SPSTalentprogram
UCL's talentprogram er baseret på mulighederne for, at talentfulde studerende kan opnå anerkendelse for talent som et tillæg til deres eksamensbevis.
Talentprogram
Karrieremuligheder
Karrierevejledningen
Hos Karrierevejledningen har du mulighed for at få råd og vejledning til ansøgninger, CV og generelle karriereovervejelser. Dette tilbud gælder indtil et år efter, at du har afsluttet din uddannelse hos os.
Karrierevejledningen tilbyder også løbende spændende og relevante events samt webinarer, som skal gøre dig klogere på dine kompetencer og styrke din faglige profil.
KarrierevejledningenDimittender
Dimiterer du snart eller er du færdig med dine studier på UCL, så kan spørgsmålene være mange som nyuddannet. Måske overvejer du at læse videre eller er i tvivl om, hvordan det fungerer med A-kasse og dagpenge?
Derfor har vi samlet lidt nyttig viden til dig omkring, hvad du skal være opmærksom på som nyuddannet, og hvilke muligheder du har.
DimittendMød dine undervisere
Kontakt
Hvis du har spørgsmål om:
- udvikling, planlægning, drift og kvalitetssikring af din uddannelse.
- studieordninger, semesterbeskrivelser og studieplaner tilknyttet din uddannelse.
Uddannelsenslederen samarbejder med underviserteamet og uddannelseschefen omkring ovenstående.
Kontakt din uddannelsesleder
