Specialpædagogisk støtte administreres af Uddannelses- og Forskningsministeriet, som har delegeret administrationen af SPS til STUK (Styrelsen for Undervisning og Kvalitet). Det er dermed STUK, som behandler din ansøgning om SPS og bevilliger eventuel støtte.
Det er din SPS-ansvarlige, der rådgiver og vejleder dig om dine muligheder på baggrund af dit behov. Det er også din SPS-ansvarlige, som sender ansøgning med indstilling om SPS-støtte til STUK.
Dit ansvar er at tage kontakt til din SPS-ansvarlige og på baggrund af jeres dialog udfylde ansøgningspapirer og fremskaffe den nødvendige faglige eller lægelige dokumentation for din funktionsnedsættelse.
Dog er der også andre aktører i spil, da STUK har indgået aftale med forskellige leverandører omkring fremskaffelse af hjælpemidler og støtte. Derfor kan du blive henvist til forskellige leverandører l alt afhængig af din funktionsnedsættelse.
Eksempler på nogle af de leverandører, som Styrelsen har aftaler med, kan bl.a. være:
Alt dette skal din SPS-ansvarlige nok informere dig omkring, alt afhængig af, hvad der er relevant i forhold til dit behov.